PILATES: ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΑΝΤΡΕΣ

Καταρχήν το Pilates σαν άσκηση ξεκίνησε απο έναν άντρα, τον Joseph Pilates. Επίσης, το Pilates έχει αποτελέσει ένα μέσο άσκησης για κορυφαίους αθλητές –άντρες και γυναίκες- για πάνω απο 50 χρόνια. Επίσης, πολλοί άντρες έχουν γίνει γνωστοί εκπαιδευτές της μεθόδου Pilates την τελευταία 20 ετία.
Ενώ λοιπόν οι άντρες έχουν αποτελέσει ένα σημαντικό μέρος της ιστορίας του Pilates, η ξαφνική δημοσιότητα που έχει λάβει το Pilates τα τελευταία χρόνια έχει συμβεί σε μεγάλο βαθμό απο ένα κύμα απο ασκούμενες και εκπαιδεύτριες γυναίκες, αφήνοντας την εντύπωση στον κόσμο ότι η μέθοδος Pilates απευθύνεται περισσότερο σε γυναίκες. Αυτό είναι μια κακή παρενέργεια μιας κατά τα άλλα θετικής εξέλιξης. Ευτυχώς όμως αυτό ήδη έχει αρχίσει και αναιρείται σιγά σιγά. Το Pilates αποτελεί μια απο τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες τάσεις στην άσκηση σε όλο τον κόσμο και οι άντρες έχουν αρχίσει ήδη να απολαμβάνουν τις ευεργετικές του ιδιότητες και να εντρυφούν πάνω σε αυτό. Γιατί το Pilates έχει αποτελέσματα στους άντρες.

Δύναμη στον κορμό, ευλυγισία, ισοροπία, αρμονική ανάπτυξη και αποτελεσματικές κινήσεις, όλα αυτά είναι ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του  Pilates. Το γεγονός ότι το Pilates γυμνάζει όλο το σώμα σαν ένα ολοκληρωμένο σύστημα είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για τους άντρες, που η γυναστική που κάνουν συνήθως δίνει έμφαση σε συκεκριμένες μυικές ομάδες, όπως η γυμναστική με τα βάρη στο γυμναστήριο.

Αντίθετα απο αυτό, το Pilates δίνει έμφαση στην κίνηση απο το κέντρο του σώματος -το λεγόμενο «powerhouse»- και την ανάπτυξη της μυικής δύναμης του κέντρου προκειμένου να σταθεροποιηθεί ο κορμός και να προστατευτεί η μέση. Αυτή η εντατική εκγύμναση του κέντρου του σώματος καθιστά το Pilates μια πολύ καλή γυμναστική για όλο το σώμα και αποτελεί μια πολύ καλή βάση για την προπόνηση σε άλλα σπόρ και αθλήματα.

Επίσης, το Pilates αυξάνει το επίπεδο ευλυγισίας των αντρών με εύκολο και άνετο τρόπο. Το Pilates βελτιώνει τη δύναμη, ισορροπία, και ελαστικότητα που επιτρέπει σε κάποιον να κινείται στις καθημερινές του δραστηριότητες με άνεση και ευκολία. Οι ασκήσεις Pilates αυξάνουν μεν την ευλυγισία και το εύρος της κίνησης του σώματος, αλλά δεν είναι τόσο έντονες όσο οι διατάσεις της yoga και της γυμναστικής.

Τρείς συμβουλές για τους άντρες που ξεκινούν Pilates.

1.Αν σκοπεύετε να μάθετε Pilates κάνοντας ομαδικά μαθήματα, θα συνειδητοποιήσετε σύντομα ότι οι γυναίκες είναι πολύ περισσότερες απο τους άντρες. Βέβαια τα δημογραφικά αυτά σιγά σιγά αλλάζουν αλλά για την ώρα θα πρέπει να αντιμετωπίσετε το γεγονός ότι θα αποτελείτε τη μειονότητα στα ομαδικά μαθήματα. Αν δεν επιθυμείτε κάτι τέτοιο μπορείτε πάντα να κλείσετε ένα ατομικό μάθημα Pilates ή ένα mini-group όπου θα είστε με άλλο ένα ή δύο άτομα.

2. Η γυμναστική Pilates´ που απευθύνεται σε άντρες δεν έχει κάτι το διαφορετικό απο αυτή που απευθύνεται σε γυναίκες. Η μέθοδος Pilates είναι η ίδια για όλους. Η μέθοδος αναπτύχθηκε απο τον Joseph Pilates πάνω σε αντρικό σώμα και διδάσκεται απο άντρες και γυναίκες σε άντρες και γυναίκες. Η θεμελιώδης βάση του Pilates είναι οι σωστές και υγιείς κινήσεις για το ανθρώπινο σώμα γενικότερα. Συνήθως οι άντρες έχουν πιο σφιχτούς μύς απο τις γυναίκες -ιδιαίτερα στη λεκάνη και στους προσαγωγούς- αλλά οι ασκήσεις Pilates μπορούν να τροποποιηθούν εύκολα προκειμένου αυτές οι περιοχές να διατείνονται σταδιακά χωρίς τραυματισμούς.

3. Το Pilates, παράλληλα με το σώμα γυμνάζει και το μυαλό καθώς ένα πολύ σημαντικό μέρος της άσκησης είναι να δώσει ο ασκούμενος όλη την προσοχή στην κίνηση την οποία κάνει. Η ακριβής ευθυγράμμιση και η σωστή άσκηση που γυμνάζει πιο βαθιά απο τους επιφανειακούς μύς, απαιτεί μεγαλύτερη προσοχή και μικροδιορθώσεις που κάποιοι άντρες μπορεί να μην έχουν συνηθίσει. Το Pilates δεν έχει καμία σχέση με την απλή δύναμη που έχουν μάθει οι άντρες να βάζουν όταν σηκώνουν βάρη στα γυναστήρια. Αυτό το στοιχείο γίνεται  ιδιαίτερα εμφανές όταν οι άντρες γυμνάζονται με τα μηχανήματα Pilates όπου πολλές φορές η πιο ελαφριά αντίσταση στο Reformer μπορεί να κάνει την άσκηση πολύ πιο απαιτητική για τους μύς του κέντρου που πρέπει να ενεργοποιηθούν ακόμα περισσότερο για να βγάλουν την άσκηση. Στο Pilates, η ελεγχόμενη και πολύ καλά ευθυγραμμισμένη κίνηση είναι το εισιτήριο για μια πολύ αποτελεσματικότερη άσκηση.

  • Πηγή: zenliving
  • sharing is caring...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someone

    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *