Pilates

Το Pilates είναι μια ολοκληρωμένη μέθοδος ασκήσεων που δημιουργήθηκε πριν από περίπου έναν αιώνα από τον Joseph Pilates. Η λέξη δημιουργήθηκε δεν είναι αυτή η οποία αντιπροσωπεύει πλήρως αυτή τη μορφή άσκησης, αφού οι ασκήσεις Pilates εντοπίζονται στις ασκήσεις που χρησιμοποιούν αθλητές της ενόργανης , της ρυθμικής γυμναστικής, της συγχρονισμένης κολύμβησης έξω από το νερό, του χορού και πολλών άλλων αθλημάτων.

Πρόκειται περί ισομετρικών ασκήσεων και ασκήσεων με το βάρος του σώματος.  Το σημαντικό είναι να υπάρχει σωστή στάση στο σώμα του αθλούμενου και συνεχής παρακολούθηση κατά τη διάρκεια της άσκησης καθώς ένας από τους σκοπούς της εκγύμνασης είναι κάθε μαθητής να δυναμώσει τους βαθύς μύες της σπονδυλικής στήλης οι οποίοι και την στηρίζουν.

Σήμερα υπάρχουν άπειρες παραλλαγές ασκήσεων και εκτελούνται σε στρώμα και όχι μόνο χρησιμοποιώντας αξεσουάρ Pilates ή με ειδικό εξοπλισμό Pilates. Κάποτε το Pilates απευθυνόταν μόνο σε διάσημους πλούσιους και σε χορευτές. Σήμερα αναγνωρίζεται παντού και πολλοί φυσιοθεραπευτές, ορθοπεδικοί και οστεοπαθητικοί το θεωρούν σαν την ιδανική μορφή άσκησης.

Το Pilates απευθύνεται και σε άνδρες και σε γυναίκες. Η μέθοδος αυτή απαιτεί έντονη σωματική προσπάθεια, αλλά και πνευματική συμμετοχή. Οσον αφορά τα αποτελέσματα, όπως είπε και ο εμπνευστής της μεθόδου «Σε 10 μαθήματα νιώθεις τη διαφορά, σε 20 τη βλέπεις και σε 30 έχεις ένα ολοκαίνουριο σώμα«. Οι ασκούμενοι όμως δεν πρέπει να παρασύρονται από αυτή τη φράση. Επειδή θαύματα δεν γίνονται, χωρίς προσπάθεια, συνέπεια και προσοχή δεν θα πετύχετε τίποτα. Η ενδυνάμωση και ο έλεγχος του σώματος ξεκινάει από τα πρώτα μαθήματα, στη συνέχεια έχει να κάνει με την θέληση και την προσπάθεια του καθενός.

Η μέθοδος Pilates είναι για όλους καθώς η μεγάλη γκάμα των ασκήσεων προσαρμόζεται κάθε φορά ανάλογα με τις ανάγκες του ασκούμενου ανάλογα με την ηλικία, το πόσο γυμνασμένος είναι, τα προβλήματα υγείας που μπορεί να έχει. Κάθε πρόγραμμα είναι μοναδικό, ενώ υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Όλες οι ασκήσεις Pilates πραγματοποιούνται είτε σε όργανα είτε χωρίς και βασίζονται σε 5 βασικές αρχές. Όσον αφορά τα όργανα δεν είναι τα συνηθισμένα που έχουμε δει στα γυμναστήρια. Διαθέτουν ειδικούς ιμάντες με αντίσταση αντισταθμιζόμενη με το βάρος του σώματος και τη δύναμη του κάθε ατόμου καθώς και βοηθού

sharing is caring...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on PinterestShare on LinkedInEmail this to someone

14 σκέψεις στο “Pilates”

  1. kalhmera, 8a h8ela na ma8w pou akrivws paradideis ma8mata , k poso peripou kostizoun 🙂 eyxaristw !!!

  2. χρειαζωμαι μια αλλαγη στη προπονηση μου και μαλλον θα εισαι το επομενο μεγαλο βημα που θα κανω!!…Αναμενω τον νεο σου χωρο!!

  3. tha ithela na rwtisw an paradideis kapou mathimata pilates?se kapoio gimnastirio isws?ki an oxi pws mporei kapoios na gimnastei me sena.

    efxaristw poli

  4. Aγαπητή Μάντυ, 1- Που ακριβώς είναι ο τόπος άσκησης, η διεύθυνση εννοώ
    2- Με ποιές προΫποθέσεις κανείς ασκείται (πχ εγώ η υπερβαρη μπορώ;)
    3- Πόσο στοιχίζει αυτό το γυμναστήριο;

Τα σχόλια είναι κλειστά.