Οσφυϊκός Πόνος

Ως οσφυϊκός πόνος ορίζεται ο πόνος που εντοπίζεται χαμηλά στην πλάτη. Πρόκειται για έναν από τους πιο συνηθισμένους πόνους που ταλαιπωρεί μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού. Οι αιτίες και τα συμπτώματα μπορεί να ποικίλλουν.

Συμπτώματα:

  • Οξύς πόνος χαμηλά στη μέση αλλά και στην ευρύτερη περιοχή
  • «κάψιμο» που ξεκινά από τη μέση και φτάνει έως και τα ισχία ή και μέχρι τις ποδοκνημικές
  • Μυϊκός σπασμός στην περιοχή της μέσης
  • Πόνος ο οποίος χειροτερεύει όταν στεκόμαστε ή καθόμαστε για αρκετή ώρα
  • Δυσκολία όταν πάμε να καθίσουμε ή όταν πάμε να σηκωθούμε

Ο οσφυϊκός πόνος διακρίνεται σε:

  • Οξύ: εμφανίζεται ξαφνικά και διατηρείται για μέρες ή και λίγες εβδομάδες
  • Υποξύ: συνήθως κρατάει από 6εβδομάδες έως και 3 μήνες
  • Χρόνιο: πόνος ο οποίος παραμένει μετά το τρίμηνο

Ο πόνος μπορεί να οφείλεται σε:

  • Τραυματισμό σε μύες, αρθρώσεις, συνδέσμους καθώς και σε σπονδύλους
  • Φλεγμονή στη ρίζα ενός νεύρου (όπου συνήθως προκαλείται η λεγόμενη ισχιαλγία)

ΘΕΡΑΠΕΙΑ

  • Η χρήση θερμοφόρας ανακουφίζει από τα συμπτώματα και μειώνει τους μυϊκούς σπασμούς
  • Συστήνεται ξεκούραση χωρίς αυτό να σημαίνει ακινησία. Αποφεύγουμε έντονες σωματικές δραστηριότητες καθώς και αποφυγή βαρών
  • Αγωγή με αντιφλεγμονώδη και παυσίπονα όπου κρίνεται απαραίτητο, πάντα ακολουθώντας οδηγίες γιατρού.
  • Φυσικοθεραπεία, η οποία ανακουφίζει από τα συμπτώματα και θεραπεύει τους προσβεβλημένους ιστούς
  • Ενδυνάμωση μυών που υποστηρίζουν τη σπονδυλική στήλη, πάντα με καθοδήγηση από ειδικούς
  • Διατάσεις

Παρακάτω ακολουθούν τρεις απλές ενδεικτικές ασκήσεις που βοηθούν στην ενδυνάμωση κοιλιακών και ραχιαίων καθώς και στη χαλάρωση των μυϊκών σπασμών στην οσφυϊκή μοίρα. Συστήνεται να γίνονται 20-30 επαναλήψεις στην κάθε άσκηση με σταδιακή αύξηση στα σετ (ξεκινάμε με ένα σετ και προοδευτικά φτάνουμε έως και τρία σετ).

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε πώς ο πόνος στη μέση μπορεί να παρουσιαστεί ανά πάσα στιγμή και σε όλες τις ηλικίες. Είναι βασικό να ακολουθούμε στην καθημερινότητα μας ένα σωστό πρόγραμμα άσκησης για να έχουμε ένα γερό μυοσκελετικό σύστημα καθώς επίσης και να αποφεύγουμε τυχόν τραυματισμούς.

mandy
Ετικέτες: , , ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *