Συνέντευξη με την Μάντη Περσάκη

Πηγή: waterpolonews.gr

Συνέντευξη

Το waterpolonews συναντήθηκε με την κατά πολλούς κορυφαία στο πιλάτες Μάντυ Περσάκη στο γυμναστήριό της στη Νέα Σμύρνη μετά την ολοκλήρωση της προπόνησης της στην ομάδα υδατοσφαίρισης του Παναθηναϊκού.

Η Μάντυ μίλησε για τη συνεργασία της και την προσφορά της στην ομάδα του Κώστα Λούδη, το πιλάτες, την  συμβολή του στους αθλητές της υδατοσφαίρισης αλλά και την καριέρα της.

 

Γεια σου Μάντυ.

Το πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε σήμερα ήταν δική σου προσφορά για την ομάδα του Παναθηναϊκού. Θα ήθελες να μας μιλήσεις για αυτό;

«Οι παίκτες της ομάδας του Παναθηναϊκού έκαναν πιλάτες. Ένα πρόγραμμα γυμναστικής, που γίνεται με το βάρος του σώματος και με οργάνα εναλλακτικής. Συγκεκριμένα σήμερα κάναμε γυμναστική με λάστιχα και στικ φυσιοθεραπείας.

Το πιλάτες είναι μια μέθοδος άσκησης η οποία απευθύνεται σε όλους ανεξαρτήτως ηλικίας, επιπέδου και φύλλου. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί πολλοί νομίζουν ότι το πιλάτες είναι μια γυναικεία μορφή γυμναστικής, κάτι όμως που δεν ισχύει.

Πάρα πολλοί αθλητές σε Ελλάδα και εξωτερικό, κάνουν πιλάτες και στη φάση της προετοιμασίας αλλά και για πρόληψη και αποκατάσταση τραυματισμών. Το ίδιο και ολες οι ομάδες του NBA, αθλητές του μπάσκετ και του ποδοσφαίρου, όπως και αθλητές του υγρού στίβου και του πόλο.

Κι αυτό γιατί  βοηθά πάρα πολύ στην ευλυγισία στην βελτίωση της φυσικής τους κατάστασης, στην εκρηκτικότητα αλλά και στο να προλαμβάνουν τραυματισμούς.

Εμείς προσπαθούμε να κάνουμε τους αθλητές πιο δυνατούς, ώστε να φέρουν καλύτερα αποτελέσματα.»

Πάνω στο πρώτο στοιχείο που ανέφερες αν δεν κάνω λάθος τα προγράμματά σου μπορούν να τα παρακολουθήσουν ταυτόχρονα άτομα διαφορετικού επιπέδου, ηλικίας και φύλλου.

«Ναι ισχύει αυτό. Βάζω τους αθλητές μαζί με τον υπόλοιπο κόσμο. Γιατί χωρίζοντας τους αρχάριους με τους προχωρημένους  έχει ως αποτέλεσμα  οι αρχάριοι να μένουν πάντα αρχάριοι.

Το πιλάτες ίναι μια μορφή άσκησης που δεν  έχει μεγάλη επιβάρυνση, είναι ουσιαστικά η τεχνική του ελέγχου του σώματος. Με την ίδια σου τη δύναμη μαθαίνεις να ελέγχεις το σώμα σου.

Ο βαθμός δυσκολίας έχει να κάνε με την ίδια μας τη δύναμη. Δεν έχει νόημα να χωρίζουμε το κόσμο σε γκρουπ.  Όσο πιο δυνατός γίνεσαι τόσο μεγαλύτερη δύναμη ασκείς και στον εαυτό σου.»

Στην συγκεκριμένη περίπτωση που έχουμε να κάνουμε με αθλητές του υγρού στίβου που είναι εξοικειωμένοι με βάρη, πως βοηθάει το πιλάτες;

«Όχι μόνο στον υγρό στίβο, αλλά γενικότερα όλοι οι αθλητές κάνουν πάρα πολλά βάρη.  Πρέπει όμως να στεκόμαστε σε αυτό που λέμε εμείς οι γυμναστές δηλαδή στο να μην ξεχνάς ποτέ την προθέρμανση και την αποθεραπεία.

Πάρα πολύ μεγάλο κομμάτι στο πιλάτες, βασίζεται στο  να κάνουν σωστή προθέρμανση και αποθεραπεία. Είναι κάτι που μπορούν να κάνουν πριν μπουν στο νερό ή μετά από κάποιο αγώνα τους.

Όσον αφορά την προπόνησή τους, εδώ μαθαίνουν τη σωστή προθέρμανση και αποθεραπεία και πολλές διατατικές ασκήσεις  που μπορούν να χρησιμοποιούν μέσα και έξω από το νερό.

Ουσιαστικά προσπαθώ να τους βοηθήσω να αυξήσουν τη δύναμή τους και χαρακτηριστικά της φυσικής τους κατάστασης. Γιατί ανέξαρτητα με το πόσα βάρη σηκώνεις δεν βελτιώνεις έτσι την φυσική σου κίνηση.

Στόχος είναι να βελτιωθεί η φυσική κίνηση. Οι κινήσεις των ποδιών, των χεριών στο νερό αλλά και το κολύμπι που μπορεί να βελτιωθεί μόνο με το βάρος του σώματος.»

Θα ήθελες να μου πεις και δυο λόγια για τα επαγγελματικά σου σχέδια;

«Η αλήθεια είναι ότι κάνω μεγάλη προσπάθεια και υπήρξα και εγώ αθλήτρια του υγρού στίβου, κολυμπούσα στο Φάληρο και στη Βουλιαγμένη κάνοντας κλασσική και τεχνική κολύμβηση. Αφού αποφοίτησα από την γυμναστική ακαδημία, συνέχισα για Μεταπτυχιακό στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο στο πρόγραμμα προπονητικής εργοφυσιολογίας το οποίο και ολοκληρώνω.

Όσον αφορά τα γυμναστήρια εκτός από αυτό (σ.σ. στη Νέα Σμύρνη) έχω άλλους δύο χώρους στον Άλιμο και στο Ελληνικό. Σίγουρα δεν θα σταματήσω εδώ, το επιχειρηματικό κομμάτι πάει καλά δόξα το Θεό, οπότε δεν υπάρχει λόγος να βάλω στοπ.

Σχετικά με την τηλεόραση νομίζω ότι σήμερα ή αύριο ανακοινώνεται, ότι θα είμαι στην εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου με δική μου εβδομαδιαία στήλη για γυμναστική.»

Κλείνοντας, πέρα από αρκετούς διάσημους αθλητές που γυμνάζονται μαζί σου έχεις προπονήσει και την περσινή πρωταθλήτρια Ευρώπης στο μπάσκετ  Μακάμπι Τελ Αβιβ.

«Καταρχάς αξίζει να σημειώσω ότι είμαι Παναθηναϊκός και εκείνη την ημέρα ήταν να κάνω γυμναστική στην ομάδα του Παναθηναϊκού. Τελικά όμως αποδείχτηκε πως στην Ελλάδα έχουμε στερεότυπα.

Αυτό το λέω γιατί οι αθλητές του εξωτερικού κάνουν πιλάτες συστηματικά και για την προετοιμασία τους. Υπάρχουν υπεράριθμες δηλώσεις ακόμα και ίσως του κορυφαίου αθλητή, του Λεμπρόν Τζέιμς και άλλων συμπαικτών του στο Μαϊάμι που πηγαίνουν πριν τους αγώνες για πιλάτες και κολύμβηση.

Οι αθλητές της Μακάμπι κάνουν πιλάτες και ήθελαν πριν τον αγώνα κάποιες ασκήσεις προθέρμανσης. Έτσι και έγινε και τους έκανα εγώ στο ΟΑΚΑ πριν από το παιχνίδι τους.»

mandy
Ετικέτες: , , , , ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.