Χορός και Ισορροπημένη διατροφή για ανεβασμένη δίαθεση!‏ Μανίκα Βάσια

Η άσκηση είναι υγεία και όλοι οι επιστήμονες την χαρακτηρίζουν ως τον υπ’αριθμό ένα σύμμαχο στην βελτίωση της ποιότητας και της διάρκειας της ζωής όλων μας. Μιλώντας για άσκηση δεν αναφερόμαστε στον επαγγελματικό αθλητισμό αλλά ούτε απαραίτητα μόνο στο γυμναστήριο αλλά για μία οποιαδήποτε μορφή κίνηση και άσκηση που μπορεί να ταιριάζει στον καθένα από εμάς.
Ο χορός είναι μία πολύ καλή μορφή άσκησης για τους παρακάτω λόγους κυρίως

1) Βελτιώνει την δάθεση λόγω έκκρισης κάποιοων ορμονών που βελτιώνουν την διάθεση καθώς και αποβολή του άγχους τησ καθημερινότητας.

2) Βελτιώνει το καρδιαναπνευστικό μας σύστημα αφού άτομα που ασκούνται τακτικά έχουν 50 % λιγότερες πιθανότητες να αντομετωπίσουν υπέρταση αλλα και 30 % λιγότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν καρδιακό επεισόδιο.

3) Βοηθά στην απώλεια βάρους αφού ο χορός απαιτεί προσπάθεια και θερμίδες!

4) Βοηθά στην σωστή στάση σώματος αφού βοηθά σημαντικά στο να μαθαίνουμε να στεκόμαστε καλύτερα και να αναπνέουμε σωστότερα.

5) Βοηθά σημαντικά στην κοινωνικοποίησή μας αφού μέσω του χορού δουλεύουμε την αυτοπεποίθησή μας και γενικά τον ευατό μας.

Σημαντική βοήθεια για να καταφέρουμε τα παραπάνω αλλα και για να καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε στην χορευτική προπόνηση αποτελεί η σωστή διατροφή.
Παρακάτω σας παραθέτω ορισμένες τροφές οι οποίες μας ωφελούν ιδιαίτερα στην άσκηση!

Πρωτεϊνες
Τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε πρωτεϊνες είναι τα αυγά, τα θαλασσινά, τα πουλερικά, το κόκκινο κρέας και τα γαλακτομικά προϊόντα. Η τυροσίνη που είναι ένα από τα αμινοξέα στα οποα διασπώνται οι πρωτεϊνες, κατά την διαδικασία της πέψης, συμβάλλει στην αύξηση των επιπέδων της ντοπαμίνης και της επινεφρίνης. Αυτές είναι οι ουσίες οι οποίες βοηθούν σημαντικά τον οργανισμό να είναι σε εγρήγορση και να κρατάει τα επίπεδα ενέργειάς του υψηλά.

Υδατάνθρακες
Η κατανάλωση υδατανθράκων βοηθά στην χαλάρωση καθώς και απαλλαγη από τον εκνευρισμό καθώς με την διάσπασή τους παράγεται σερετονίνη, ορμόνη με αντικαταθλιπτικές ιδιότητες. Τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες που βοηθούν στην απαλλαγή του στρες είναι διάφορα γλυκά, το μαύρο ψωμί, τα δημητριακά, τα ζυμαρικά, το ρύζι, οι πατάτες, τα όσπρια καθώς και τα περισσότερα φρούτα και λαχανικά.

Βιταμίνη D και Φυλλικό Οξύ
Η βιταμίνη D φαίνεται να αυξήνει τα επίπεδα της δίαθεσης μέσω της αύξησης της σερετονίνης. Παράγεται κυρίως μέσω της έκθεσης στον ήλιο αλλά και μέσω της κατανάλωσης ορισμένων τροφών ζωικής προελεύσεως όπως είναι το μοσχάρι, το βοδινό, το συκώτι αλλά και από τα αυγά, ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως γάλα, τυρί, βούτυρο και κάποια ψάρια όπως ο σολομός, η ρέγκα, ο τόνος και οι σαρδέλες. Παρομοίως η έλλειψη φιλικού οξεός προκαλεί την δημιουργία στρες. Ανιχνεύεται στην μπανάνα, το πιορτοκάλι, τις ζύμες και τα φυλλώδη λαχανικά όπως π.χ. το σπανάκι.

Σοκολάτα
Οι ψυχοδιεγερτικές ιδιότητες που αποδίδονται στην σοκολάτα οφείλονται στην ύπαρξη σε αυτήν φαινυλαιθυλαμίνης. Μεγάλη ποσότητα της ουσίας αυτής προκαλεί ενθουσιασμό,χαρά, διεγείροντας τα κέντρα ευχαρίστησης του εγκεφάλου. Επίσης μετά την κατανάλωση της σοκολάτας απελευθερώνονται ενδορφίνες που βοηθούν σημαντικά στην καλή διάθεση και έχουν αναλγιτικές ιδιότητες.

Τσάι
Δεν βελτιώνει μόνο το πνεύμα αλλά και την διάθεσή μας. Αυτό οφείλεται κυρίως σε δύο ουσίες που περιέχει που είναι η καφεϊνη και η θειανίνη. Βοηθά στην λειτουργία του εγκεφάλου χωρίς να προκαλεί τον εκνευρισμό που δημιουργρί ο καφές.

Πρωινό
Η κατανάλωση πρωινού δεν βοηθάει μόνο στην καλή διάθεση αλλά και στην ύπαρξη καλύτερησ μνήμης, καλών επιπέδων ενέργειας και ηρεμίας σε όλη την διάρκεια της ημέρας. Παραλείπιοντας το πρωινό μπορούμε να οδηγηθούμε σε αντίθετα αποτελέσματα όπως κούραση και ανυσηχία. Ένα ισορροπημένο πρωινό θα πρέπει να περιλαμβάνει μία ποικιλία τροφών, σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε να εξασφαλίζει ο οργανισμός μας την πρόσληψη όλων των απαραίτητων θρεπτικών ουσιών και φυτικών ινών.

Ορισμένες καλές προτάσεις για πρωινό είναι
1) 1 φλυτζάνι δημητριακών χωρίς προσθήκης ζάχαρης, με γάλα και 1 φρούτο εποχής
2) 1 τοστ με ψωμί ολικής αλέσεως και κίτρινο τυρί χαμηλών λιπαρών και 1 ποτήρι φυσικό χυμό
3) 1 φλυτζάνι γάλα, 1-2 φέτες από ψωμί ολικής αλέσεως με μαργαρίνη και μέλι και 1 φρούτο εποχής
4) 1 γιαούρτι 0 % με δημητριακά χωρίς προσθήκης ζάχαρης και 1 φρούτο εποχής

mandy
Ετικέτες: , , , ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.